woensdag 24 november 2021

Kandidaten D66 Lelystad bekend

D66 Lelystad heeft afgelopen vrijdag de top 5 van haar kandidatenlijst gekozen. Er is gekozen voor nieuw elan. De lijst is een goede mix van ervaring en nieuw talent geworden.

In juni is huidig fractievoorzitter Sanne de Wilde al tot lijsttrekker gekozen.

Nummer 2 is voormalig D66 raadslid van de NOP en bestuurslid van D66 Lelystad Heidy Smit.Huidig fractieassistent en financieel expert Joop Meijer is nummer 3.

Op vier staat Sebastiaan van Hoegee, momenteel voorzitter van het GOL (Georganiseerd Overleg Lelystad). De Top-5 wordt afgesloten met nieuw talent Mark Scholten.

Lijsttrekker Sanne de Wilde: “Ik ben blij met onze kandidaten. Ik heb veel zin om met hen te werken aan een mooie campagne en een socialer, progressiever en duurzamer Lelystad. Samen gaan we werken aan een zo luid mogelijk sociaal-liberaal geluid. Wij gaan voor verdubbeling van het huidige zetelaantal.”

Op de aankomende ledenvergadering in december zullen nog enkele lijstduwers aan de lijst worden toegevoegd en deze definitief worden vast gesteld. De lijst verkiesbare kandidaten ziet er vooralsnog als volgt uit:

1. Sanne de Wilde
  2. Heidy Smit