donderdag 22 november 2018

In Lelystad: Martin Simek ontmoet voormalig D66-leider Jan Terlouw

Jan Terlouw komt naar Lelystad! Op vrijdag 7 december om 20.15 uur is er een inspirerende ontmoeting tussen Martin Šimek en Jan Terlouw in de AGORA. Hieronder lees je de tekst van de AGORA:

In de nieuwe reeks interviews ‘Šimek ontmoet’ treft hij zijn gasten in de setting van een theaterzaal. In Lelystad is dat niemand minder dan Jan Terlouw. Hij is inmiddels met pensioen maar als voormalig kernfysicus, oud-D66 leider en (kinderboeken) schrijver heeft hij interessante verhalen voor tien. Twee verschillende mensen met veel gemeenschappelijke delers. Wij kijken uit naar deze buitengewoon boeiende avond met prachtige verhalen én een boodschap

Martin Šimek heeft zijn sporen als interviewer ruimschoots verdiend. Jarenlang heeft hij talloze prominenten en vooral veel gewone mensen laten vertellen over hun diepste zielenroerselen, motieven, angsten en verwachtingen. Hij is geïnteresseerd, spontaan en meelevend.

Wil je meer weten ga dan naar de website van de Agora:  https://agora-lelystad.nl

Kunst, cultuur en sport

Voor ons is cultuur een inspiratiebron voor iedereen, geen hobby of luxegoed voor enkelen. Kunst en cultuur geven Lelystedelingen de ruimte om zichzelf te ontplooien. Ze vormen ook de zuurstof voor een open samenleving. Gezellige horeca, veel evenementen en festivals maken dat meer mensen in Lelystad willen wonen. Wij zijn zelfbewuster en profileren ons meer en meer als stad waar het gebeurt.

Lelystad is óók een sportstad, met veel sportende bewoners. De stad is er levendig door en veel Lelystedelingen ontmoeten elkaar op deze manier.